Gå till innehåll

Vodkametoden funkar!!!!


Guest ernie

Rekommenderade inlägg

Jajamän,redan efter halva flaskan ser karet mycke bättre ut,bättre än ölmetoden,åsså blir man inte lika pinkenödig.

SKÅÅÅL!!!!!!!!!!!!! :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu måste jag få lov att säga att ernie är en riktig jä*la fjant han kommer alltid med tramsiga inlägg i trådarna istället för att ge bra tips och dela med sig av sina erfarenheter till andra och delta seriöst, Jag vet ärligt inte varför han huserar här inne överhuvudtaget då han verkar tycka att vi andra här inne är fullständigt okunniga (Läs dumma i huvudet) SÅ!!! ernie! är det inte bättre att du glömmer saltvattensguiden och kör ditt eget race hemma i kammaren och låt oss slippa dina sarkastiska och tramsiga inlägg. tycker inte om dig för 5 öre och jag vet att det är ömsesidigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har försökt,men så fort man kommer med enkla och billiga lösningar,som tex.socker

istället för vodka ,ättika för att sänka PH eller calciumklorid etc.från lantmännen,så är det alltid nån som skall på och hacka.De e klart att de låter ju häftigare att hälla vodka

istället för socker i akvariet,men det gör exakt samma sak,ökar bakteriefloran.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har försökt,men så fort man kommer med enkla och billiga lösningar,som tex.socker

istället för vodka ,ättika för att sänka PH eller calciumklorid etc.från lantmännen,så är det alltid nån som skall på och hacka.De e klart att de låter ju häftigare att hälla vodka

istället för socker i akvariet,men det gör exakt samma sak,ökar bakteriefloran.

På tal om något helt annat, har du några bilder på ditt akvarium, hade varit kul att se?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har försökt,men så fort man kommer med enkla och billiga lösningar,som tex.socker

istället för vodka ,ättika för att sänka PH eller calciumklorid etc.från lantmännen,så är det alltid nån som skall på och hacka.De e klart att de låter ju häftigare att hälla vodka

istället för socker i akvariet,men det gör exakt samma sak,ökar bakteriefloran.

Det måste vara mig du syftar på i detta fallet med vodka, eftersom jag är den ende som ställde en motfråga när du nämnde socker.

Jag tycker det är suveränt när någon kommer med alternativa lösningar och förslag men jag hade uppskattat mer om du hade svarat på min fråga i tråden istället för att göra denna förlöjning.

Hade tråden postats i ett annat delforum hade jag aldrig brytt mig om att skriva detta svar men nu ligger den under "Övrigt" i akvariedelen av forumet och borde då vara mer seriös än om den postats i "Övrigt snack" under "Övrigt".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ölmetoden är inte alls bra i alla fall! Kolsyran sänker PH't och vattnet får en gulaktig ton. Kanske försvinner med ozon och/eller aktivit kol? :)

Kan inte någon moderator flytta tråden till Övrigt snack?

Så kan vi väl försöka komma överens och respektera varandra sen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...