Fabhellmyrs Postat 8 augusti 2014 Postat 8 augusti 2014 Hejsan! Jag har köpt en AquaClear powerhead 20 och ett quickfilter för att få bort partiklar men jag har haft den igång i en timme men jag ser ingen skillnad men jag har haft cirkulationspumpen på! Så jag undrar om jag kan ha streamern av medans jag har AquaClear på? Det borde fungera för den cirkulerar 409 liter per timme Citera
alexochingencarina Postat 8 augusti 2014 Postat 8 augusti 2014 Du får nog ge den lite mer än en timme. Helt klart kommer det nog inte bli ändå. Vad har du i filtret? Citera
Fabhellmyrs Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Alltså det är ett sånt här; http://www.cyberzoo.se/akvaristik/pumpar/cirkulationspump/snabbfilter-aquaclear-powerhea.html med en sånhär i;http://www.cyberzoo.se/akvaristik/filtermaterial/innerfilter-filtermedia/aquaclean-filtermedia-innerfilter/filtermatta-aquaclear-powerhea78.html men räcker cirkulationen från AquaClear i två-tre timmar? Citera
hagbard Postat 8 augusti 2014 Postat 8 augusti 2014 Har du levande sand? hur har du riktat övriga pumpar? har du dom riktat mot sanden är det inte bra= dimma viss cirkulation visst men sanden ska inte yra omkring..annars är quickfilter som du köpt effektivt..låt det gå ett dygn o skölj ur det och upprepa.. Citera
Fabhellmyrs Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Men räcker cirkulationen som den ger? Citera
Fabhellmyrs Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Men blir det inte för mycket att köra bara den i 24 timmar? Citera
Fabhellmyrs Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Så! Då var den på plats men hur försvinner partiklarna? Dras dem till filtret eller? Citera
Fabhellmyrs Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Hej igen! Nu är den på och jag undrar om jag har riktat cirkulationen bra? Eller skall cirkulationen vara rakt mot en ruta? Citera
Fabhellmyrs Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Bild; cirkpumpen är riktat från ett hörn till det andra Citera
Laggeman Postat 8 augusti 2014 Postat 8 augusti 2014 Ska du få upp alla partiklar som finns i karet så ha igång all cirkulation, annars lägger sig mycket skit inne bland sten som sen kommer fram igen när du sätter på alla övriga pumpar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.