Gå till innehåll

Tunze 8555


Blåbert

Rekommenderade inlägg

8555 skiljer ju lite där, eftersom den är designad för att fylla upp en behållare och sedan fylla på när en viss mängd tappats ur (när den nedre flottören fallit ner)

Allmänt rekommenderas inte att koppla osmosen som direktpåfyllning till kar eller sump, eftersom småskvättandet medför vissa nackdelar för osmosen och reningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

8555 skiljer ju lite där, eftersom den är designad för att fylla upp en behållare och sedan fylla på när en viss mängd tappats ur (när den nedre flottören fallit ner)

Allmänt rekommenderas inte att koppla osmosen som direktpåfyllning till kar eller sump, eftersom småskvättandet medför vissa nackdelar för osmosen och reningen.

ok, där ser man..

Kör magnetventilen på timer så den går 4ggr per dygn. Annars slår den på och av bara man stoppar armen i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag tänkte ju ha en tank jag fyller och ha 3155an som vanligt, men jag vill försöka hålla tanken fylld för att kunna bland saltvatten vid behov.

Greger, på tunzes sida nämner de att man djall kopöla den till et switchat uttag, vad menar se isåfall med det? 1650 närmar sig annars nivån där det inte är värt att försöka lösa det själv :)

Ted, kollar gärna hur du löst detta och annat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det switchade uttaget är mer en option för om man vill styra nån 230v apparat (osmos med tryckpump, kralligare påfyllningspump etc.)

Aha, får nog bli en 8555 då. Men man kan sätta nivågivarna så att ROn inte går på förrän nivån går under den undre va?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...