hagbard Postat 26 augusti 2014 Postat 26 augusti 2014 Delvattenbyten i mitt grunda kar innebär ofta att koraller kommer i luften en stund..max 10 min..finns det någon art/släkte som mår direkt dåligt av det? Tänker mest på sps som sitter högst..även någon lps kan komma i fråga..mjuka? stjärnpolyper? Hitills verkar dom inte ta någon skada..men vet inte om man balanserar på slak lina ibland? Citera
Lasse Postat 26 augusti 2014 Postat 26 augusti 2014 Vet du vad detta är Hagbard - klockan är 12:00Tror du har svaret på din fråga i dessa bilder MVH Lasse Citera
hagbard Postat 26 augusti 2014 Författare Postat 26 augusti 2014 Hehe! Givetvis vet jag om fenomenet tidvatten och att delar av rev blir torrlagda..men jag vet också att alla koraller inte växer i den zonen..men blir påtvingade detta i ett 30 cm högt kar..tog för givet att jag inte behövde nämna det i min fråga Citera
alexochingencarina Postat 26 augusti 2014 Postat 26 augusti 2014 Montiporor är rätt kännsliga men några minuter ska inte vara några problem, mjukisar klarar det mesta. Lpse gillar inte det då deras polyper blir tunga och kan ta skada. Citera
hagbard Postat 26 augusti 2014 Författare Postat 26 augusti 2014 Just lps i detta fall euphyllia,,brukar dra ihop sig rätt så snabbt om man "bråkar" med den i vanliga fall.men verkar intet ont anande när vattennivån sjunker..hänger som snorelvor på en snuvig unge typ..ser tungt ut som du säger alex..ska nog flytta ner dom under bytet... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.