Alessandro Postat 12 september 2014 Postat 12 september 2014 Sen semester i Sicilien. Tänkte ta med mig lite smådjur till karet hemma i Sverige. Citera
Pasaputte Postat 12 september 2014 Postat 12 september 2014 Cool flög du eller ? hur lyckades du ta in det i landet ?MVH Citera
Alessandro Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Ja jag flög, packade ner dem i resväskan:)Ca 5 stThalassoma pavo och några eremiter samt snäckor. Citera
m0jjen Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 hur packade du dem? överlevde de resan utan problem? Citera
Hermanbrute Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Jag är ju skyldig min flickvän en resa till grekland. Kanske ska ta sicilien då nu snart då! Hur fångade du fiskarna? Och hur packade du? Citera
Alessandro Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Jag är ju skyldig min flickvän en resa till grekland. Kanske ska ta sicilien då nu snart då! Hur fångade du fiskarna? Och hur packade du?Dessa fiskar finns runt hela medelhavet typ...Jag fångade dem med håv, la lite bete och håvade upp dem.Jag packade dem i fiskpåsar som jag sedan la i en hår plastbox som jag packade ner i resväskan.Fiskarna var i påsen i ca 12 timmar, när jag tog upp dem var vattnet ganska varmt. Citera
Hermanbrute Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Tog du någon syrgas eller bara blåste lite? Citera
Alessandro Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 hur packade du dem? överlevde de resan utan problem?Jag tog med krabbor, eremiter, snäckor, koraller och fiskar. Allt har överlevt så länge.. Citera
Alessandro Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Tog du någon syrgas eller bara blåste lite? Jag blåste i påsen =) Citera
Bygert Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Jag tog med krabbor, eremiter, snäckor, koraller och fiskar. Allt har överlevt så länge..Fiskar bör fungera. Koraller bör gå om det inte var nån känslig art, snäckor också. Men krabbor och eremiter om tullen hade fått se dem, det hade blivit dyrt det... Citera
Bygert Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Jag blåste i påsen =)Blåsa i påsen är ingen särskilt bra metod. Vår utandningsluft innehåller mycket mindre syre än vanlig luft. Bättre är att bara ställa upp och dra isär påsen och sen försöka knyta ihop den med så mycket luft i som möjligt. Citera
Alessandro Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Fiskar bör fungera. Koraller bör gå om det inte var nån känslig art, snäckor också. Men krabbor och eremiter om tullen hade fått se dem, det hade blivit dyrt det...Jasså, hur kommer det sig? Citera
Alessandro Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Blåsa i påsen är ingen särskilt bra metod. Vår utandningsluft innehåller mycket mindre syre än vanlig luft. Bättre är att bara ställa upp och dra isär påsen och sen försöka knyta ihop den med så mycket luft i som möjligt.Läste detta i en artikel..."Vi andas in luft med 21 % syrgas och 0,03 % koldioxid. Vi andas ut 16 % syrgas och 4 % koldioxid." Citera
Pasaputte Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Eftersom allt övelevde, kan jag bara säga grymt.dags för semester Citera
Bygert Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Jasså, hur kommer det sig?Krävs alltid införseltillstånd för kräftdjur vilket hör till det som tullen kan antas medvetna om. Beror då på kräftpest, ullhandskrabbor, amerikansk hummer och annat sånt som vi inte vill ha in. Citera
Manks Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 är förvånad över att man får(?) ta in eremiter och liknande från tyska webshopar (om man nu får det) kul att det klarade sig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.