Peckoltia Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 Hittade dessa bakom doppvärmaren idag när jag letade efter mina gröna försvunna knappar, det finns en hel koloni av dessa där bakom doppvärmaren men vad är det för något?Behålla eller ta bort??? Citera
Peckoltia Postat 16 september 2014 Författare Postat 16 september 2014 Bra eller dåliga att ha? Citera
NephruruS Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 Ser ut som sjöpungar, ofarliga filtrerare.. Citera
Manks Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 Lasse har nån gång sagt att de trivs om det finns kisel, har jag för mig. (vid närmare eftertanke tror jag lasse sagt att det mesta trivs om det finns kisel i vattnet) Citera
Peckoltia Postat 16 september 2014 Författare Postat 16 september 2014 Hahaha säger han det han Men är det någon som vet namnet på dessa och bör man hålla efter dem?, de verkar ha en förmåga att bli väldigt många ganska fort Citera
Andreas_Lindholm Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 Tycker att det ser ut som en art av Sycon. Sycon scaldiense eller Sycon sp.01 ,ett svampdjur med andra ord. Bra att ha, filtrerar vatten och behöver kisel, vilket redan nämnts.Mvh ante Citera
Manks Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 kan man odla såbna i sumpen för att bli av med kiselalger? Citera
Andreas_Lindholm Postat 16 september 2014 Postat 16 september 2014 Manks. Du har en poäng...cryptic zone är ett sådant exempel på filtrering. Poängen är att skapa ett "filter" med lågt flöde där filtrerare av olika slag huserar. Dessa zoner finns säkerligen i akvariet redan... inne bland levande sten och bakom viss teknik. Men det skulle vara roligt att skapa ett sådant filter för lite mera kontrollerde observationer. Kör du sump borde det gå att lösa mvh ante Citera
Peckoltia Postat 17 september 2014 Författare Postat 17 september 2014 Jag ska nog försöka hålla dem i en mindre skala vill inte ha dem över allt i karet de kan få husera bakom doppvärmaren Mina växer var och en för sej inte i klungor på samma bas. Citera
Andreas_Lindholm Postat 20 september 2014 Postat 20 september 2014 Japp mina växer lite undanskymt vid doppvärmaren, skummaren och skuggiga miljöer bland levande stenen. Jag låter mina vara då nytillväxten är liten.mvh ante Citera
Peckoltia Postat 24 september 2014 Författare Postat 24 september 2014 Bra att veta att dom inte massförökar sej i jetfart Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.