Tobbz Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Fosfaten kom lite väl lågt ner efter reaktorn startade 0,025 och ett nitrat på 5.Såg idag att stenarna börjar bli lite brunaktiga, vad kan det vara för typ av alger ?Har det direkt koppling till värdena eller kan det vara för mycket ljus ? Citera
Tobbz Postat 24 september 2014 Författare Postat 24 september 2014 Hur har jag fått kisel? Har ju kisel filter på osmosen. Citera
ormet Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Avjoniserar-mediat kan vara slut alternativt så är det inte Kiselalger. En bild säger mer än 1000 gissningar. Citera
Pasaputte Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 detta kan vara diatom dina stenar ser nya , hur länge karet har varit igång ? Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 24 september 2014 Postat 24 september 2014 Kan absolut inte säga vad just dina alger är för något, men i allmänhet så kommer det ljusbruna alger i nystartade korallakvarium. Kan säkert vara kiselalger. Om du har tålamod och algätare som betar på dom kommer de att försvinna när de konkurreras ut av kalkalger och annat. Kika på bilderna i vår tråd och se hur vi hade en ljusbrun hinna över stenar och bakgrund en tid efter vi startat upp. Nu två-tre månader senare är dessa borta.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?60649-Bidra-till-G%F6teborgs-st%F6rsta-korallrevHur mycket kisel du har i vattnet tror jag inte spelar så stor roll(vi har tex kiselsand i vårt sandfilter), jag tror det handlar om konkurrens. Så återigen, algätare och tålamod / David Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.