Fabhellmyrs Postat 27 september 2014 Postat 27 september 2014 Hej! Det ser ut som att min clown är svullen vid övre mungipan och öppnar och stänger munnen hela tiden det har varit så i typ 1 vecka Är det bara att han växer eller är det något annat? Citera
stigigemla Postat 27 september 2014 Postat 27 september 2014 Jag tror den har gälparasiter. Har du möjlighet att åka ut till Triton så har de säkert medicin. Citera
Fabhellmyrs Postat 27 september 2014 Författare Postat 27 september 2014 Hej! Vad innebär det? Är det farligt? Hur snabbt går det om fisken dör utan medicin? Citera
Fabhellmyrs Postat 27 september 2014 Författare Postat 27 september 2014 Fungerar det här tror du? http://www.akvariecenter.com/sera-tremazol/394-0eller tar det död på korallerna? Citera
stigigemla Postat 27 september 2014 Postat 27 september 2014 Du måste nog medicinera utanför akvariet. I en hink eller så.Jag tror inte den fungerar. Det är därför jag rekommenderade att åka till en handlare med grundlig erfarenhet av saltvatten. Citera
Fabhellmyrs Postat 27 september 2014 Författare Postat 27 september 2014 Hur länge klarar den sig utan medicin? Går det snabbt från att den har fått,parasiten tills den dör? Citera
Fabhellmyrs Postat 27 september 2014 Författare Postat 27 september 2014 Han ligger mest på botten nu... Är det kört tror du? Citera
Fabhellmyrs Postat 28 september 2014 Författare Postat 28 september 2014 Hej! Jag var på triton idag och dem sa att sötvattensdopp i en kvart skulle fungera så det blir att testa det Citera
Fabhellmyrs Postat 29 september 2014 Författare Postat 29 september 2014 Den klarade sig inte... När jag kom hem låg den död i karet jag ringde triton och Fredrik trodde att den hade dött på grund av att när dem transporteras så är dem flera stycken i en påse och då blir det högt ammoniak och då får dem sänkt gälkapacitet med tiden han sa att det kunde ta flera veckor att märka. Så han sa att det inte var mitt fel och att dem bjöd på en ny clown ( pengarna spelar ingen roll för mig egentligen) så det var hemskt tråkigt ;( Citera
Fabhellmyrs Postat 29 september 2014 Författare Postat 29 september 2014 Dethär med vad Fredrik sa är vad jag kommer ihåg ( jag kommer inte riktigt ihåg vad han sa) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.