Gå till innehåll

Laggemans Percula 90


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Tjenna. Nu tänkte jag lägga upp lite bilder på mitt saltkar som vart igång ca en månad i min ägo, köpte det begagnat av en arbetskamrat.

Bilder och lite info finns på min hemsida; http://laggeman.nu/akvarium/salt

Ifall informationen om fiskar och annat inte stämmer, så får ni gärna rätta mig! Har sökt den på olika siter på nätet och gjort mitt bästa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack allesamman, det värmer med snälla kommentarer. :)

Wrang, ska se vad jag kan tillföra i den tråden!

NoName, kjelle? Jag är rädd att jag inte hänger med riktigt. :snurrig::smiley24:

Jag har vart i Danmark på Klovnfisken igår och köpt lite till, bilder kommer förmodligen under dagen, inne på hemsidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe oki kärt barn har många namn.. :

Mina fiskar och andra djur:

Chelmon rostratos - Kopparbandad Pincettfisk

Antagligen är jag blind men jag ser den inte på någon av bilderna...?? Tänkte på att du skrev överst om informationen inte stämmde.. ;D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer, den är inte på någon bild av de jag har tagit än så länge, den har tillkommit efter bilderna blev tagna. Har tagit ett par till idag, och kommer som sagt att lägga upp dem senare ikväll när jag kommer hem igen. Är på familjemiddag för tillfället. :)

Alla namn, både latin, engelska och svenska, har jag tagit från nätet, då jag inte är så haj på namnen ännu. Eftersom mina första kontakter med saltvattensfiskar var i Thailand för nåt år sen, så blev det att man lärde sig de flesta på engelska. Lite förrvirrande när man sen kom hem och bara hittar namn på latin o svenska i butikerna. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du med dina kjellar:skrattar:

ser jättebra ut,laggeman

:skrattar: Jag vill oxå ha en.. Men vet att den inte skulle klara sig..

Ja det ser fint ut laggeman. Jag hoppas att du inte får några problem med anemonen samt att din Kjelle får i sig tillräkligt med käk. Du har ju en del rätt snabba fiskar som konkurerar om maten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, "Kjellen" ser ut att få i sig en del mat iaf, då det är lite fart på vattnet så det far runt en del i karet. Den äter iaf, och det r ju possitivt bara det.

Vart hemma hos Petrol här på forumet ikväll och hämtade hem lite gratis grönt i karet. (Tack än en gång, Petter!) Fler bilder får komma upp i andra hälften på nästa vecka då jag ska upp till Södertälje på jobb i ett par dagar, och jag måste få ett par timmars sömn innan jag ska iväg. Håll ut, bilder kommer upp på det som är nytt. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen! Nu har jag fått tid över till att uppdatera hemsidan med fler bilder och även invånare listan. Hoppas ni tycker det ser bra ut. Som sagt, ifall det är fel namn eller så någonstans så kom gärna med rättelser så det blir helt rätt. Ifall någon har namn på koraller och blötdjur så ge mig gärna dem också, så jag kan skriva ut det.

/Laggeman.

www.laggeman.nu/akvarium/salt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...