Peckoltia Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Såg något litet som såg ut om en 8-uddad stjärna i mitt lilla 12L kar sen såg jag flera och nyfiken som man är måste man ju kolla in dem bättre Det jag såg var pyttesmå maneter ca 1,5 mm stora ungefär hur dom kommit in i karet vet jag inte men dom är där i alla fall och det är ett gäng av dem Har filmat dem också men här kommer några bilder de är tagna med min iPhone har en bra kamera som jag inte lyckats förstå mej på, hehhehhe Det här karet fyller jag bara på vatten och gör rent skumfiltret i det lilla hang-on-filtret när det behövs + tillsätter några droppar Salifert Al In One i veckanmer gör jag inte, jag har makroalger i karet och några mindre bitar levande sten, det myllrar av liv i karet Citera
turboadde Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 googla på hydroids så hittar du mer fakta om dem.Dom finns med här med om du skrollar ner lite http://www.lionfishlair.com/hitchhiker/hitchhiker.shtml/Andreas Citera
Vidofner Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Maneter börjar sina liv genom att växa på stenar och liknande innan de släpper och blir frisimmande. Du måste väl fått med "polyperna" av en manet på en sten gissningsvis om det nu är maneter.Finns en manet som är bokstavligttalat odödlig. När den börjar "dö" så återgår den till polypstadiet och återskapas som nya maneter Citera
Vidofner Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Hydroider och maneter är samma släkte dessutom Citera
Peckoltia Postat 30 september 2014 Författare Postat 30 september 2014 Ok, hittar inte så mycket men hur stora brukar de kunna bli?De kan ta fiskyngel men jag har inget mer än sådana här olika kryp i karet och några små snäckor Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.