Gå till innehåll

Maneter.


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Såg något litet som såg ut om en 8-uddad stjärna i mitt lilla 12L kar sen såg jag flera och nyfiken som man är måste man ju kolla in dem bättre :)

Det jag såg var pyttesmå maneter ca 1,5 mm stora ungefär hur dom kommit in i karet vet jag inte men dom är där i alla fall och det är ett gäng av dem :)

Har filmat dem också men här kommer några bilder de är tagna med min iPhone har en bra kamera som jag inte lyckats förstå mej på, hehhehhe :)

Det här karet fyller jag bara på vatten och gör rent skumfiltret i det lilla hang-on-filtret när det behövs + tillsätter några droppar Salifert Al In One i veckan

mer gör jag inte, jag har makroalger i karet och några mindre bitar levande sten, det myllrar av liv i karet :)

post-8322-14468934323391_thumb.jpg

post-8322-14468934323136_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maneter börjar sina liv genom att växa på stenar och liknande innan de släpper och blir frisimmande. Du måste väl fått med "polyperna" av en manet på en sten gissningsvis om det nu är maneter.

Finns en manet som är bokstavligttalat odödlig. När den börjar "dö" så återgår den till polypstadiet och återskapas som nya maneter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...