Saxmark Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 Tja, tänkte smälla upp en site som skall hålla vattenvärden, tanken är att man skall kunna logga in, posta sina värden och sedan få upp en kurvor och eventuella tips och trix.. Vidare hade jag tänkt att lägga den som nån form av dagbok för olika akvarier.. Tanken är att det skall vara en blog för ditt akvarie/um Nån som har några färdiga phpsnuttar liggandes så slipper jag skriva allt från scratch.. Har hotell i drift och tänkte börja pula nu i helgen.. Nån som e sugen på att haka på projektet.. Det är 100% ickekommersiellt och det skall inte finnas några diskussionsgrupper eftersom jag inte har tänkt att konkurera vare sig med saltvattensguiden eller zoopet utan mer fungera som ett komplement fast jag skall bara kolla vattenvärden och hålla bilder.. Och Christian, om du tycker att detta meddelande är opassande så ta bort det och skicka ett pm till mig. Citera
Guest NoName Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 En sådan site med vattenvärdena och kurvor finns redan men det gör väl knappast något. Vad jag saknar är ett akvarierelaterat ställe där man kan lägga upp korta filmsnuttar! Citera
Saxmark Postat 15 oktober 2005 Författare Postat 15 oktober 2005 He He.. Och den har adress ?.. Filmsnuttar.. Well.. Det är väl inget problem.. Tanken är som sagt att min site skall funka som en kontinuerlig dagbok för varje användares akvarium, då även med bilder och filmsnuttar om man så vill.. Har 1Gb quota i dagsläget.. Men det är en smal sak att få mer.. Skulle kunna hosta upp till 200Gb initialt snabbt och enkelt.. Men det blir ju offsite fast med en helvetisk bandbredd.. Citera
Iksero Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 Lånar tråden lite.Har använt ReefCon Pro och prövotiden har gått ut, tydligen skall det finnas en freeware version, men kan för allt i världen inte hitta den på deras hemsida.www.infinitysoft.netKan någon vänlig själ lägga upp freewareversionen.? Citera
Saxmark Postat 15 oktober 2005 Författare Postat 15 oktober 2005 Lånar tråden lite.Har använt ReefCon Pro och prövotiden har gått ut, tydligen skall det finnas en freeware version, men kan för allt i världen inte hitta den på deras hemsida.www.infinitysoft.netKan någon vänlig själ lägga upp freewareversionen.?Finns en reefcon 2000 på download.com.. http://www.download.com/ReefCon-2000/3640-2130_4-4839898.html Citera
Saxmark Postat 18 oktober 2005 Författare Postat 18 oktober 2005 Fortfarande ingen som har lust att hjälpa till eller har lite kodsnuttar liggandes ? Lutar åt en hackad coppermine photo gallery som det är nu.. Citera
Guest NoName Postat 18 oktober 2005 Postat 18 oktober 2005 har fullt sjå bara med att logga in på hotmail... Så även om jag vill tror jag tyvärr inte att jag kan hjälpa till å hacka ;D Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.