Gå till innehåll

Gabriels & Simons 222L


acuario

Rekommenderade inlägg

efter lite eftersatt skötsel av pojkarnas kar så har jag börjat att försöka fixa till vattenkvaliteten för det har kommit röda och bruna slemalger. Jag har bytt lite vatten och även startat med vodka. Nitraten är höga 10, Fosfat 0, kalcium 410, Kh 9, Mg 1200. Passade på att ta några bilder. Det som är nytt i detta kar är alla mina euphylliakolonier från mitt 828L kar.

karet6bw.jpg

blskivis1vx.jpg

clown2ig.jpg

euphyllia3gg.jpg

niger7lj.jpg

skivis010gv.jpg

skivis020hx.jpg

tracophyllia9se.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Hur går det med med 2 tryckare i ett förhållandes litet kar ?? Du hade väl en tryckare i ditt stora kar tidigare, hur gick den ihop med koraller. Jag är nämligen sugen själv på en liten clown tryckare.

Sen är jag väldigt nyfiken hur det går i dit stora kar med dom gula skönheterna.

Mvh

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tryckarna är bara bäbisar ännu. Clowntryckare funkar så länge som de är relativt små sen biter de ofta i allt men om man har ett riktigt stort kar så tror jag att de blir lugnare och harmoniskare. Snäckor och räkor mm är mat. Kolla in denna burk. Han har en ganska stor clown med lite koraller.

http://www.advancedaquarist.com/2006/4/aaeditorial

tank.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...