sansan Postat 10 oktober 2014 Dela Postat 10 oktober 2014 HejÄr det någon här som kört igång med bara död levande sten eller revkeramik? Verkar ju vara ganska poppis i det stora landet i väst. Hur har det fungerat för er? Funderar på att bygga basen i död sten och revkeramik och sedan toppa med lite levande sten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 10 oktober 2014 Dela Postat 10 oktober 2014 Japp. Funkar bra så länge du har tålamod att laka ur den döda stenen. Revkeramik lider inte av det problemet. Du kan kolla min tråd... Ett par sidor in startar jag om med död sten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sansan Postat 11 oktober 2014 Författare Dela Postat 11 oktober 2014 Kanon, ska kolla upp den tack!Japp. Funkar bra så länge du har tålamod att laka ur den döda stenen. Revkeramik lider inte av det problemet. Du kan kolla min tråd... Ett par sidor in startar jag om med död sten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 Hej! Jag startade med död sten, efter urlakning la jag i 4-5 kg levande sten+sten som koraller är monterade på. Akvariets volym är ca 120 liter.mvh ante Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 sandra om du vill så kan du titta hem till os har 90 % Rev keramik karet 10 % levande så kan du se hu det ser ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian_N Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 HejÄr det någon här som kört igång med bara död levande sten eller revkeramik? Verkar ju vara ganska poppis i det stora landet i väst. Hur har det fungerat för er? Funderar på att bygga basen i död sten och revkeramik och sedan toppa med lite levande sten.Hej! När jag startade mitt kar så köpte jag konstgjord levande sten dom hängt ett år i havet och som sen tas upp och konserveras. Detta för att alla bakterier ska vara kvar. Är det vad du menar med revkeramik? Jag använde inget annat än det när jag startade mitt och det funkade hur bra som helst! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 Hej! När jag startade mitt kar så köpte jag konstgjord levande sten dom hängt ett år i havet och som sen tas upp och konserveras. Detta för att alla bakterier ska vara kvar. Är det vad du menar med revkeramik? Jag använde inget annat än det när jag startade mitt och det funkade hur bra som helst!Detta är revkeramikhttp://www.korallenwelt.de/Produkte.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 Hej! När jag startade mitt kar så köpte jag konstgjord levande sten dom hängt ett år i havet och som sen tas upp och konserveras. Detta för att alla bakterier ska vara kvar. Är det vad du menar med revkeramik? Jag använde inget annat än det när jag startade mitt och det funkade hur bra som helst!Den var ny. Vart köpte du det?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian_N Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 Den var ny. Vart köpte du det?MVH Lassejag köpte det hos Bioted. Han förespråkade det väldigt mycket. Inga korallrev som blir förstörda och eftersom dom inte är ihåliga som levande sten är så finns det mer ämnen kvar i stenen. Eftersom man är nybörjare så tyckte jag det var ett bra alternativ och det har funkat väldigt bra för mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 Odlad sten har funnits i många år, det är i princip revkeramik (eller cement) som gjorts och sedan lagts ut i havet något eller några år. Det var att den var konserverad som jag aldrig hört talats om förut. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian_N Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 Ok.. Det var för att behålla alla bakterier kvar i stenen förklarade Ted för mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sansan Postat 11 oktober 2014 Författare Dela Postat 11 oktober 2014 sandra om du vill så kan du titta hem till os har 90 % Rev keramik karet 10 % levande så kan du se hu det ser ut Denny jag kommer gärna och kollar nån dag tar med "go fika" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bibic Postat 13 oktober 2014 Dela Postat 13 oktober 2014 Korallenwelt revkeramik säljs på Håkanstorpszoo i Malmö. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 14 oktober 2014 Dela Postat 14 oktober 2014 Köpte min där också klart nöjd med revkeramiken,fanns ju massor av modeller att välja på också mvh Ola. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 15 oktober 2014 Dela Postat 15 oktober 2014 sandra är altid välkomen har kaffe eller te på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 17 oktober 2014 Dela Postat 17 oktober 2014 Såg att det fanns konstgjord levande sten nu som EJ var cementbaserad utan på aragonite.ingen urlakning.vilket i mina öron låter toppen..Såg det här hos en av sg.s annonsörer..den som söker finner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.