Gå till innehåll

Axxe startar 120L sumplöst.


Axxe

Rekommenderade inlägg

Sprang helt oförberedd på ett kar med de för mig magiska måtten 75x40x40cm. Mitt 20l nano börjar kännas trångbott så det blir en lugn övergång till det stora karet. Hade inte ens tänkt att köra 120 :)

Ljus är fixat, streamers blir det 2 st Tunze 6015 (1800L/h). Däremot de för mig helt nya teknikdelarna, osmolator och skummare är ej inköpta än, tror jag måste få lite input på dessa.

Skummare: Tunze 9001/4 några som vet lite för o nackdelar?

Kommer inte att starta upp förräns alla bitarna är på plats, nanon tuffar ju på så ingen superpanik. Självklart bilddokumenteras det här på SG :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett no-name kar, tydligen måttbeställt av en någom som aldrig hämtade, fick det till ett riktigt bra pris.

Ljuset är Zetlight nano 1702, som egentligen mest optimal för kub 35x35x35, vilket gör att att jag får några snygga mörkare partier på sidorna samt att i framkant, lite visuell inramning. Ljus är dyrt och det är väl annars Zetlight 6500 eller Maxspect Razor som står på önskelistan :)

Jo tror att 9004:an är bra för mina behov, blir roligt, hade ju tänkt stanna på 20-45liter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cirkulationen består av två Tunze6015 på 1800l/h vardera, har även ett hang-on filter på 700l/h så där klarar jag mig. LS kör jag enbart på den mindre mängd jag har nu, drygt 3kg så därför klarar jag lyset, har dom i sweetspoten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...