hagbard Postat 22 oktober 2014 Postat 22 oktober 2014 köpt annat kar med fyrkantig hörna med glas ytavrinning med kam .. sen ett rör ner till sump..kan man använda eller använder ni sån till annat typ siporax eller ska man bara låta det vara? ..uvc som är enorm hur? 36 watt är det..har ni några instruktioner till tunze controller med tunze 2 6105?teknikens under är jag dålig på Citera
hagbard Postat 22 oktober 2014 Författare Postat 22 oktober 2014 måste man använda 150 w metall halogen i en gisemanarmatur? kan man använda 70 watt också? Citera
Lasse Postat 22 oktober 2014 Postat 22 oktober 2014 Är drivdonen för 150 watt så är det endast 150 watts ljuskällor som du kan använda.MVH Lasse Citera
hagbard Postat 27 oktober 2014 Författare Postat 27 oktober 2014 funderar över ytavrinningsboxen ännu..tänk er 25 * 25 cm glasbox från botten till topp med kammar överst..mitt i går det ett rör ner till sump..i min värld verkar glasboxen vara oanvänd? kan man ha biobollar däri? hur gör ni med denna lösning? Citera
Perk Postat 28 oktober 2014 Postat 28 oktober 2014 Vet inte om jag fattar din fråga men ett syfte med boxen är extra säkerhet. Om tätningen för röret börjar läcka så kan max volymen i boxen läcka ut istället för hela akvariet. Om du hade haft två rör så kunde du fixat en tystare avrinning, sök på tex herbie overflow. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.