Arcticreef Postat 25 oktober 2014 Postat 25 oktober 2014 Har väl inte snorklat sådär jättemycket men har sett i stort sett allt jag har i burken ute i naturen. Med ett undantag: glasrosor! Om man vill se sådana i naturen, vart skall man då titta? Citera
Andreas_Lindholm Postat 26 oktober 2014 Postat 26 oktober 2014 Hej! Fuji, indonesien m.m finns glasrosor. Finns ungefär 22 arter, växer bland annat på grunt vatten och på fast underlag. mvh ante Citera
Arcticreef Postat 26 oktober 2014 Författare Postat 26 oktober 2014 Hej! Fuji, indonesien m.m finns glasrosor. Finns ungefär 22 arter, växer bland annat på grunt vatten och på fast underlag. mvh antetack! Mycket intressant Citera
Andreas_Lindholm Postat 26 oktober 2014 Postat 26 oktober 2014 Jag har två varianter, varav den ena arten skiljer sig markant åt i färg och form på tentaklerna. Undrade länge vad det var som växte i ett övergivet snäckskal, men fick tipset om att det är en glasros. Den andra arten är brun med tunna långa tentakler och verkar vanlig. Samtliga växer i sanden och just nu låter jag dem vara. Vill inte att det ska bli en plåga, de verkar rätt giftiga mot andra koraller/djur.mvh ante Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.