sunspots Postat 4 november 2014 Författare Postat 4 november 2014 Tack för tipset! Det vore kanske inte så tokigt att spara lite på vattnet.... Ja, det går lite trögt och det känns som att jag står och stampar lite. Har satt i portabla pumpar uppe i karet nu, för jag hade lite problem med en läckande packning vid en kran till huvudpumpen. Och så det där med att hitta o-ringar (?) i rätt storlek. Nåväl. När jag bytte ringar för att få nya fräscha överallt så började det läcka överallt istället. Eller ja, överallt där packningarna var bytta. Toppen. Så det var nog någon millimeter fel i storlek på dem jag kom över. Göra om och göra rätt. Vattnet luktar inte alls, och är inte grumligt så jag har shoppat fosfattest som jag tänkte att jag ska ge mig på inom några dagar när vattnet stått lite. Bra att veta förutsättningarna lite mer exakt innan jag sliter vidare.... Citera
sunspots Postat 6 november 2014 Författare Postat 6 november 2014 Har gjort ett fosfattest nu som inte visar några höga värden. Med vatten som stått i en vecka. Är det ok eller behöver man vänta längre innan man gör testet. Hittade ingen info angående det på bruksanvisningen på testet..? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.