JonasW Postat 1 november 2014 Postat 1 november 2014 Kör Balling med det balanserade receptet som finns här på SVG sedan i somras.Har inte gjort ett enda vattenbyte sedan dess och kommer nog att göra väldigt få framöver också.Än så länge så förbrukar jag inte mer än 160ml/dygn så det har inte gått i så mycket mineralsalt än.Salinitet i karet ligger nu på 1.026 vilket är det högsta jag vill (bör?) köra.Hur kompenserar ni som kör Balling utan vattenbyten eller få byten?Hinka ur motsvarande mängd ur karet som det går i mineralsalt per vecka t.ex.? Citera
petnym Postat 1 november 2014 Postat 1 november 2014 Med det "balanserade receptet" menar du Balling i kombination med NaCl-fritt salt, eller vad tillsätter du? Citera
JonasW Postat 1 november 2014 Författare Postat 1 november 2014 Precis, det samt bikarbonat och kalcium.Mg tillsätter jag för hand typ en gång i månaden, väldigt lite åtgång där. Kanske följer med lite med saltet? Citera
JonasW Postat 2 november 2014 Författare Postat 2 november 2014 Ingen som läst om hur folk löser det eller kört balling utan vattenbyte själv? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.