Saltis Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 för två dagar sen la jag i levande stenen men akvariumet har varit igång i en vecka. jag hade fyllt med osmos vatten och jag hade då skummaren igång. Nu till min fråga när skall det komma skum i koppen för att jag just nu ha lite vatten i koppen. Citera
Linnex Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Dum fråga... Osmosvatten? Det är väl saltvatten gjord av osmosvatten va? Citera
vahagn Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Är det bra LS och liten mängd i förhållande till karets storlek så kommer det att dröja ett tag innan det börjar "skumma". Det är äggviteämnet (proteinerna) i vattnet efter dött material som resulterar i bubblorna, så har du det relativt "rent" i vattnet så dröjer det ett tag innan du ser en effekt av det (dock inte alltför länge). Citera
Saltis Postat 21 oktober 2005 Författare Postat 21 oktober 2005 ok jag ska vänta och se tack för hjälpen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.