Sandrah Postat 21 november 2014 Postat 21 november 2014 Jag verkar aldrig få någon nitrittopp och det har gått två veckor snart, jag använder red sea reef mature PRO kit efter anvisningarna, kan det vara detta som gör att jag inte får någon nitrit nästan? Får alla akvarium nitrittopp? Citera
alexochingencarina Postat 21 november 2014 Postat 21 november 2014 Jag har aldrig fått något nitrittop och har säkert startat 10 burkar. Så det behöver inte komma någon top. Men kan ju komma om en vecka eller två (tre). Citera
Sandrah Postat 21 november 2014 Författare Postat 21 november 2014 Men hur vet man då när akvariet är moget liksom? Nu har jag fått bruna och gröna alger på sanden.... Hur ska jag få bort det här? Har du använt read seas reef mature PRO kit? Citera
Richard-Gbg Postat 21 november 2014 Postat 21 november 2014 Har du satt i någon städpatrull ?Det brukar räcka med eremiter och sniglar för att hålla undan det värsta. Det är normalt att det blir brunalger och gröna alger, är en del av processen. Försvinner efter ca en vecka efter att det dykt upp. När det är dax att sätta i en fisk enligt schemat, så är det fördel om den äter trådalger.Lycka till ... Citera
Sandrah Postat 22 november 2014 Författare Postat 22 november 2014 Ja jag har två clownfiskar som jag fick med när jag köpte stenen, jag köpte allt en kille hade i sitt kar för han skulle avveckla det... Han sa att fiskarna är tåliga och kommer klara sig och jag var skeptisk men hade inget val, han hade ingenstans att göra av dem tills att det gått några veckor då jag Igentligen ville ha dem senare. Citera
Lasse Postat 22 november 2014 Postat 22 november 2014 Tog du sten och sand från det karet också? I så fall så skulle jag tro att ditt akvarium redan är cyklat och du kommer inte få någon nitrittopp Då förutsätter jag att du matat dina Clowner. Reef mature kit innehåller troligtvis de bakterier du behöver och det gjorde stenen också.MVH Lasse Citera
Sandrah Postat 22 november 2014 Författare Postat 22 november 2014 Sten men inte sand då jag redan hade lagt i levande sand. Tack för svaret Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.