Gå till innehåll

Osmolator funderingar.


Axxe

Rekommenderade inlägg

AutoAqua Smart ATO eller Tunze 3152, har absolut ingen aning om vilka av dessa som är bra , driftsäkra o skyddade mot överfyllning. Nån som har erfarenheter?

Har bara ett 45 liters kar så några större modeller tror jag inte är nödvändigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en Tunze 3155 som jag är jättenöjd med du får ju inte så mycket avdunstning iof men osmolator är bekvämt tycker jag vet en del som köpt en liten pump på biltema och pumpat upp osmosen men då får du trycka på en knapp när det ska pumpas iofs tror det finns en tråd här hur man bygger en egen också,har ingen erfarenhet av andra märke men som sagt grymt nöjd med Tunzen m h Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nivåmässigt blir det samma avdunstning som ett större kar, skönt att få rätt nivå pga skummaren t ex, 9001 är väldigt kräsen på den nivå den jobbar bäst i. Jo kanske är lika att kika på 3155, högre kapacitet så då kan man ju ta med sig den till ett framtida större kar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Tunze 3152 som jag är grymmt nöjd med.

Det enda negativa jag kan egentligen säga om den är att magnetfästet kan vara lite stark och störa flottören så att den fastnar, men det löste jag genom att pilla in en kartongbit mellan glaset och yttermagneten, och sedan dess har den fungerat felfritt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...