Elcopo Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Hej.Nu är det dags för min första stora uppgradering. Min billiga Kinaramp ska ut och ecotech xr30 ska in...Jag har beställt 2 st till mitt 275 liters kar och undrar vilken typ av upphängning som medföljer. Jag skulle vilja ha rms tank mount, men vet inte om dom måste beställas separat. En annan fråga är om det hade räckt med en ramp eller blir det för lite ljus. Dom är inte direkt billiga och hade jag sluppit den extra kostnaden så hade det varit kanon...😃../Jonas Citera
jhjelm Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Vad som behövs är ju relaterat till vad du skall ha i akvariet. Tänkte dock att jag skall dela med mig min erfarenhet. Jag har en ramp över ett kar som är 100 långt (300L) men med wide linser och det fungerar ok. Min ramp hänger dock ca 30 cm över vattenytan. Visst är det lite mörkare i kanterna men där har jag mina LPS. Jag har tom sps i kanterna som växer. Provat med två ramper men jag upplevde att det blev väl häftigt. I framtiden kompletterar jag hellre med t5. Jocke Citera
eddie Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Skaffar du 2 st så klarar du dig absolut.. sett ett 170 cm långt 70 djupt samt 70 höjd klara sig mer än väl på 4 st radion.. mer än väl.....Å detta kar har koraller i alla de slag .. Citera
mickosch Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Jag fick ingen upphängning alls med till min. Det får man antagligen köpa separat till. /Micke Citera
Elcopo Postat 24 november 2014 Författare Postat 24 november 2014 Tack för svaren.. 2 st rms tank mount blev beställda idag. Denna uppgraderingen blev lite dyrare än vad jag hade tänkt mig... Blir till att mörka summorna för sambon... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.