msen Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 Har någon erfarenhet kring hur bra dessa renhållningsarbetare är på att äta cyanobakterier?Banded Trochus SnailNerite SnailDwarf Yellow Tip Hermit Crab Citera
Pasaputte Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 ingen av dessa är Cyanoätare, faktisk det finns inte nåt som äter dessa bakteria. Citera
MagnusJ Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+501+620&pcatid=620Jag har några av ovanstående sort. Det verkar helt klart som att de äter av cyanon här hos mig IAF. Citera
mamadubba Postat 25 november 2014 Postat 25 november 2014 Är det i sanden så har jag haft bra resultat med valencianna puellaris. Sen är den extremt störig när den växt till sig och tycker att all sand ska vara i en stor hög mitt i akvariet men det är ett senare problem.Om den ÄTER cyano eller bara vänder ner den i sanden låter jag vara osagt men den försvann iaf. Citera
msen Postat 26 november 2014 Författare Postat 26 november 2014 På liveaquaria står de tre som jag nämnde här ovan som cyanoätare. Kanske blir till att slänga i en red slime ändå, annars tycker jag att det är roligast med djur som bekämpar problemas. Jag har förresten en valencianna puellaris (hade två från början men en har försvunnit utan ett spår...) och de tycker jag är bra och rör runt mycket i sanden. har även 3 stjöstjärnor och ett gäng narcissussnäckor. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.