agalychnis Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Har ett RSM 130D och skall byta ut de två medföljande cirkulationspumparna (2x550l/h). Den ena har pajat och den andra väsnas.Är det någon som har ett tips på bra pumpar att sätta dit istället? Gärna med mer kräm i också Tacksam för tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laggeman Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Sicce 1,0 eller 1,5 alternativt en Maxijet 1200 eller Eheim Compact 1000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agalychnis Posted November 28, 2014 Author Share Posted November 28, 2014 Sicce 1,0 eller 1,5 alternativt en Maxijet 1200 eller Eheim Compact 1000.Tack för förslagen, Enzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frida.E Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Håller precis på att titta på samma lösning, har tittat på eheim compact 600 själv, har redan beställt en Tunze nanostream 6045 som också skall ner. Skall också titta på de andra förslagen . Jag undrar lite över hur pumparna skall vara. När jag googlat på bilder av andra ser det ut som att pumparna (eheim) hänger i slangen? De har ju sugpropp under, är det inte bättre att sätta de mot botten istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agalychnis Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 Jag lyckades klämma ner en Hydor 1200l/h.....fast jag har byggt om karet lite och satte den i facket bredvid och drog en slang i utblåset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts