Gå till innehåll

Osmos setup - inspiration?


Dykaren

Rekommenderade inlägg

Jag är inte speciellt nöjd med min fula och rätt så dåliga setup med halvkassa regnvattenstunnor. Finns det någon som har en snygg, smart och genomtänkt setup med osmos och förvaring av vattnet? Egna erfarenheter eller länkar till något om man kan inspireras av?

Jag tänker mest på förvaringen och användningen av vattnet... inte så mycket att hänga upp osmosen på väggen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra början men jag vill ha mer! :)

Petnym, kör du vattnet direkt från osmosen ner i sumpen?

Mamadubba - Snyggt! Jag har dock inte så mycket plats så jag måste verkligen tänka igenom hur jag ska kunna få form och funktion i ett kompakt paket.

Mina än så länge rätt så lösa funderingar rör sig kring i att ha två stycken fyrkantiga behållare som ska vara sammankopplade på något sätt. Tanken är att normalt ha nygjort sötvatten i ena behållare och färdigt saltvatten i den andra. Jag vill kunna smidigt flytta vatten från en behållare till den andra. Jag vill ha float-switch så det inte svämmar över med osmosvatten. Jag vill ha täckt ovandel så det inte trillar ner damm eller att barnen råkar tappa ner något i behållaren. Jag vill ha kranar/kopplingar/pumpar för att enkelt och smidigt kunna slanga vattnet cirka 10 meter från förrådet där osmosen och är vardagsrummet där akvariet är. Det är i alla fall början av min önskelista... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra början men jag vill ha mer! :)

Petnym, kör du vattnet direkt från osmosen ner i sumpen?

Mamadubba - Snyggt! Jag har dock inte så mycket plats så jag måste verkligen tänka igenom hur jag ska kunna få form och funktion i ett kompakt paket.

Mina än så länge rätt så lösa funderingar rör sig kring i att ha två stycken fyrkantiga behållare som ska vara sammankopplade på något sätt. Tanken är att normalt ha nygjort sötvatten i ena behållare och färdigt saltvatten i den andra. Jag vill kunna smidigt flytta vatten från en behållare till den andra. Jag vill ha float-switch så det inte svämmar över med osmosvatten. Jag vill ha täckt ovandel så det inte trillar ner damm eller att barnen råkar tappa ner något i behållaren. Jag vill ha kranar/kopplingar/pumpar för att enkelt och smidigt kunna slanga vattnet cirka 10 meter från förrådet där osmosen och är vardagsrummet där akvariet är. Det är i alla fall början av min önskelista... :)

Det är väl den lösningen mamadubba har enligt tråden han länkade till?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...