Sandrah Postat 13 december 2014 Postat 13 december 2014 Igår var jag och köpte en zoanthus sp på Bromma zoo. Från början var den grön och utslagen men sedan innan jag skulle lägga ner den i akvariet hade den dragit ihop sig så att man inte längre såg det gröna utan den som nästan bara brun ut. Har den dött under transporten? Jag har ingen erfarenhet av koraller Citera
DaTrucka Postat 13 december 2014 Postat 13 december 2014 Den är nog bara lite sur efter transporten, dom brukar återhämta sig efter någon dag eller så. Citera
matteknatte Postat 13 december 2014 Postat 13 december 2014 Den kommer säkerligen slå ut när det fått stå en stund i karet och fått lite ljus. Citera
Silverkon Postat 13 december 2014 Postat 13 december 2014 Jag har samma sak med min som jag köpte i torsdags.. den är helt hopslagen och har inte öppnat sig Citera
Pasaputte Postat 13 december 2014 Postat 13 december 2014 Har olika Zoa alla gröna och orange ser bra , men dem lila har stängt och dem försvinner sakta, dem har ej öppnat sig i två veckor nu .undrar vad det kan vara Citera
Lasse Postat 14 december 2014 Postat 14 december 2014 @ Sandrah: Det kan ta lång tid innan de börjar att "slå ut" - så ingen ko på isen än.@ silverkon: Kan vara som för Sandra men också att den inte trivs på stället du placerat den eller att du har någon fisk som ser den som byte@ Pasaputte: Har råkat ut för det också - vet inte - möjligtvis trivs den inte med ljus eller strömMVH Lasse Citera
Christian_N Postat 14 december 2014 Postat 14 december 2014 Jag köpte en sort som jag placerade i akvariet. Efter en månad började dom tyna bort och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Det sista hade jag bara tre "ögon" kvar på den. Till slut så flyttade jag in dom under min sten där det är mindre ljus och inte riktigt liks strömt. På knappt en månad nu så har den börjat repa sig och börjat växa igen. Nu är det 9 "ögon" och det växer som ogräs. Citera
Pasaputte Postat 14 december 2014 Postat 14 december 2014 Tack jag får försöka flytta plats på det som är kvar och testa MVH Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.