Gå till innehåll

Mitt andra akvarium!


Guest junkie

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag startade mitt första saltvattensakvarium i februari i år men nu skall vi flytta in i ett nytt hus någon gång under april månad och tyvärr köpte jag inte huset efter akvariummet utan huset fick gå i första hand ;-) Nu finns det ingen plats för mitt 400l akvarium, okej så litet är inte huset utan det finns ingen bra plats för det i och med att det är en ganska öppen planlösning. Mitt bästa alternativ är nu ett hörnakvarium så nu undrar jag om det är någon som kan rekommendera någonstans som säljer bra hörnakvarium?

Har tittat lite på juwel akvarie för det är det som jag har haft under mina år med sötvatten. Dom är ju snygga och är ute efter en hel möbel. Kanske inte är de bästa för saltvatten men har inget att jämföra med. Hoppas att det är någon som har eller haft hörnakvarium som även kan komma med lite tips och idéer.

Var även inne på globefish hemsida men som hade inte "panorama fönster" (rundat glas på framsidan). Det där med rundat glas är det något att ha eller....?

Utklipp från juwels hemsida (har inte kollat runt så mycket)

Juwel Trigon 350

Volume: approx. 350 litres

Colour:Black

Size: 123 x 64 x 87 cm

Oj, det blev mycket på en gång, hoppas att det är någon som kan hjälpa mig på traven...

Kommer även en bild....

post-1366-14468912286953_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hadde ett hörnakvarium med välvframruta var mycket nöjd med detta

var på 470 liter med måtten 107x107x65

Hej Wrang!

Får man fråga vart du köpte ditt akvarium för jag har bara sätt Juwel med välvd framruta.

MVH, Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En av annonsörerna på denna sida har hörnakvarium med välvda rutor, nämligen PWSS märke aquael.

Annars så finns det Aqua-Lux som också gör välvda rutor, men en återförsäljare till detta märke vet jag inte. Om man letar lite så finns det säkerligen ännu fler.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade oxå ett hörnkar för ett tag sedan. Exakt likadant som Wrang visar. Det var av märket AquaLux 471 liter och jag köpte det på Akvarielagret. Så det finns lite överallt. Aquael är ju liknande och säljs på några nätbutiker här i Sv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...