Saltis Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 jag undrar vart skall man hälla saltet vid vattenbyte om man inte har någon sump. ska man hälla det i skummaren eller direkt i vattnet? Citera
stigigemla Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Du skall blanda satet med osmosvattnet före bytet och sedan genomlufta eller ha en cirkulationspump i vattnet så att det löses fullständigt inan det kommer i karet. Citera
Texas Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Ett tips!Häll det där du inte har några koraller, dom dör ifall saltet inte hunnit upplöst, och hamnar på dom! Citera
Forsberg Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Jag blandar en 20 liters hink med osmosvatten och salt ett dygn innan jag byter, har även en liten cirkulationspump i hinken. Byter en gång i veckan på detta sätt och det har alltid funkat bra för mig.Mvh Magnus Citera
acuario Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Nyblandat vatten är aggressivt och bör stå en dag innan man tillsätter det i karet Citera
xxxperxxx Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 J.Svärd: Beror väl på vilket salt kanske? Ingen reagerar ens (varken SPS, anemoner, mjukisar eller fisk) när jag pumpar i mitt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.