Gå till innehåll

SC 1455 ljudproblem


johannes.k

Rekommenderade inlägg

Har en 1455 som är lite drygt en månad gammal, har funkat bra men började helt plötsligt låta högt. Ljudet kommer från luftintaget för att få den lika tyst som tidigare måste jag strypa luftflödet rejält nästa stänga ventilen helt. Är det normalt att man måste strypa luften eller kan det vara något annat som gör att den helt plötsligt suger så mycket luft?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lätt att göra en insugsljuddämare. Ta en hård plastburk på 0,2 - 0,5 liter och borra två hål. I det ena sätter du slangen till skummaren och i det andra en dm slang till kranen. Skummaren fungerar i princip bättre ju mer luft den får. Behöver du mer slang finns det på Biltema och Clas Ohlson. Jag har för mig att det är 5/7 mm så det har inte en vanlig Zooaffär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det inte vara då att det sitter skit i ventil eller anslutning till pumpen. Så insugsluften får en annan luftrörelse och därför skapar ett ökande ljud. Har en 1455. När den börjar på att låta lite. Var 3 månader eller så så rengör jag allt. Då blir min tyst igen. Service alarm ljud i mina öron :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...