elvir Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 ja då har jag hittat ett eller en stjärna av nått slag? mask? eller annan konstig typ av levande sak?Jag har rätt finkornig sand, tror det är den mest finkorniga man kan få tag på? stenarna är väl 0.5-1mm el 0.5-1.5mm.Jag har hittat något som sticker upp ut ur sanden på ett ställe i karet. Däremot är det 2 st saker på samma plats, kanske 2 cm ifrån varandra..på den fria sandytan.jag tror att det är levande pga att "den" har fäst stenar på sin "arm" eller liknande och dragit ut sig ca 1cm upp i vattnet,, ibland drar den ner sig till några millimeter.jag har försökt mitt bästa att ta en bild på spektaklet och man kan se små stenar som ser ut som ett torn och en trådliknande arm? på toppen av stenarna.http://sv.tinypic.com/r/2ih8rj6/8tyvärr lyckas jag inte att vända om bilden rätt? helt galet, men aja där ser ni tornet och "armen".En liten till fråga och jag hoppas jag kan få ett svar på det:Sedan akvariets uppstart så har jag sett massor med små kryp, kräldjur.. är detta normalt? kan det bli för många? Citera
akejan Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Såna där maskar har jag också. De finns både i sanden och på stenarna. Tror att det är någon form av rörmask och de är nyttodjur. Småkrypen är troligen olika kräftdjur som; amphiopoder och copepoder t.ex. De är både nyttiga som djur och som mat till fiskarna. Citera
elvir Postat 14 januari 2015 Författare Postat 14 januari 2015 Tack då vart jag genast lugnare Citera
jizeta Postat 29 januari 2015 Postat 29 januari 2015 En rörlevande snigel om jag inte misstar mig. Skickar den ut 2 "tentakler"? Nyttodjur oavsett =) Citera
elvir Postat 3 februari 2015 Författare Postat 3 februari 2015 En rörlevande snigel om jag inte misstar mig. Skickar den ut 2 "tentakler"? Nyttodjur oavsett =)Tack för tipset, det verkar vara en sådan du beskriver med 2 tentakler som sticker ut.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.