Tobbz Postat 20 januari 2015 Postat 20 januari 2015 Köpte mig en deltec fr509 reaktor och kör biopellets allinone i den, men den blir ju inte riktigt full.Så då var tanken om man kan sätta dit 1 tallrik till ovanförpelletsen och sen lägga fosfatabsorbern ovanpå ?Skulle det funka eller stryper det utflödet för mycket ? Citera
greger Postat 20 januari 2015 Postat 20 januari 2015 Nu vet jag inte om "all in one" biopellets är annorlunda, men de vanliga måste kunna röra sig - sväva!Jag skulle inte rekommendera dessa i samma reaktor, du kommer antagligen att få bakterieblomning i fosfatmedian plus att bytandet blir bökigt. Citera
saltatrox Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Tror inte på det där riktigt.Skulle satsa på biopelles bara. Citera
petnym Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Biopellets AIO skall ha betydligt högre flöde än fosfatmediat. Dessutom får du nog bakterieklägg i mediat om du försöker kombinera de båda. Citera
Tobbz Postat 22 januari 2015 Författare Postat 22 januari 2015 Ok, då lägger vi ner det och hoppas på att Pelletsen tar så mycket fosfat som dom lovar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.