Gå till innehåll

Beställa från WC och EC!?


irwin_fletch

Rekommenderade inlägg

Jag var med i en sambeställnining från WC i höstas. Korallerna levererades hem till en bekant norr om Kalmar och jag plockade upp korallerna där vid ankomst. När jag kom hem och öppnade lådan var alla SPS i dåligt skick medan LPS var bra. Jag tog bilder på allt och fyllde i ett formulär på WC och skickade in. Jag visste att de skulle ha garanti på att korallerna skulle vara vid liv vid ankomst annars pengar tillbaka. Men jag fick svar att leveransen hade passerat tiden för att garantin skulle gälla. Jag hade varit tvungen att hämta paketet i Jönköping när det levererades där.

Därför undrar jag hur alla andra gör, inte läst om någon som inte är nöjd med sin beställning på WC och EC. Måste man välja något speciellt för att garantin ska gälla vid hemleverans. Någon får gärna förklara hur jag ska göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mottagit ca 25 leveranser från wc och ec, två gånger har jag behövt reklamera, en gång när 7 musslor var döda, men det såg man redan i påsen, grumligt vatten och musslan var öppen, skickade bilder direkt, inga problem, detta va wc.

Min första lev från ec gick inte alls bra, fraktplanet havererade uppe i Finland, fick det först 44 timmar efter det hade skickats, en euphyllia och en skiva va det som gick hädan, fick ersättning för detta, plus en gratis frakt.

Du har väl en viss tid från det att du mottagit paketet, där du ska skicka in bilder på drabbad korall, typ 2-3 timmar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm okej. I mailet jag fick efter mig reklamation stod det att det tog två dagar att leverera korallerna till adressen i Kalmar och därför gällde inte garantin på levande koraller. Men det som är konstigt är att ingen annan har haft några problem med detta. Är det bara Kalmar som detta gäller, då är det ju mer än surt.... =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ofan, jag har alltid fått det dagen efter, mindre än 24h efter att det har skickats, men det kanske är något med transporten som gör att det tar 2 dagar, men tycker att det låter skumt!

När du hämtade det i Jönköping va det dagen efter dom hade skickat det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här uppe i norr blir det också avbruten garanti pga en extra fraktdag hur man än vänder på det, till storstäderna Sthlm och söderöver kommer det i regel inom 24h men så fort det ska till en annan stad däremellan så blir per automatik en övernattning på terminal för utkörning dagen efter. Tips är att fråga DHL vilken terminal frakten anländer direkt till efter gränsen närmast din ort och ange "för avhämtning DHL terminal (t ex Sthlm)" på adressuppgifterna från den aktuella butiken. Då hamnar paketet oftast i varmlager och finns snabbast för avhämtning, oftast under 15mil till närmaste sådan terminal. Pratade med en DHL anställd i förrgår hur man enklast löser sådana här problem. Själv åker jag gladeligen 5mil framöver bara för att få hämta ut en dag tidigare, hade likaså gjort det om det vore 30mil. Fick nyligen en ihjälfryst leverans och vill inte att det upprepas och kallmånaderna här är tuffa för levande frakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...