Gå till innehåll

5 watts led


Hammer71

Rekommenderade inlägg

Någon som vet om dom 5 watts led som säljs på ebay är något att ha? Eller ska man köra på beprövade 3 watt som dom flesta verkar köra med, håller på å försöka smida ihop en led ramp här, e lite inne på å köra tre rader med tio i varje rad med 5w led, totalt 150w, en rad med royal blue(450-452 nm) x10 å en rad 10 x cool white 20000k och sista raden vill jag ha lite tips på? Kanske lite mer royal blue å lite annat som ger lite färg å liv i karet, tips mottages varmt, mvh ronnie 😃

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för märke? Det där med 3W och 5W skall man nog många gånger ta med en nypa salt, (dessutom säger det ju inte hur mycket ljus LED:en ger). Bättre räkna strömförbrukningen genom att multiplicera strömmen med spänningen... Cree XML drar tex nästan 9W om man matar den med maximala 3 A.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför den där sidan redovisar "pulse voltage" vet jag inte, men det är ointressant för akvariebruk. Cree XT-E Royal Blue har enligt databladet en spänning på ca 3.2 V vid 1000 mA, vilket motsvarar 3.2 W, (max är ca 5W vid 1500 mA).

Cree XT-E Royal Blue är förövrigt ett bra val av LED. Jag har dem själv i min ramp. (Om det sen verkligen är Cree man får om man beställer från Hong Kong vet jag ej).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...