Järv Postat 3 juni 2015 Dela Postat 3 juni 2015 Troligen så är det dött skit i stenen som löses upp och skapar fosfat och nitrat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian J Postat 2 juni 2016 Författare Dela Postat 2 juni 2016 Jag får väl krypa till korset och erkänna att färsk levande sten kanske inte var någon god idé trots allt. Jag har aldrig haft så mycket algproblem i något av mina tidigare akvarier, dessutom följde det med Aiptasia. Visserligen fanns det mycket intressant mikroliv att studera de första månaderna, men det har nu i stort sett helt försvunnit. Algproblemen förvärrades troligen av att jag inte insåg behovet av fosfatbindare i tid, och att jag till en början nästan bara använde fiskar som algätare (vilka slogs ut av Cryptocaryon, varefter algväxten exploderade igen). Först nu över ett år senare kanske akvariet börjar komma i balans, förutom Cyano, bubbelalger och Aiptasia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.