HumAnyt Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 Hur har det gått för er som har halverat tiden på ljuset? Blivit någon skillnad? Jag har ställt ner både styrkan på min led från 40% till 20% samt tagit bort T5:orna och minskat tiden till hälften. så det borde visa sej om någon vecka om det blivit bättre.MvhRasmus Citera
hagbard Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 kombinera med att agera djur som äter dessa..vilket blir svårt..så menar tukta dom...ner med näven o skörda bort Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 Ja, oftast äter snäckor, kirurger och andra algätande djur inte algerna när de är långa trådar. Tar man däremot bort så mycket alger man kan för hand så kan det ändras helt och djuren betar bort det sista. Annars är Tripneustes gratilla en grym algätare, Samlarsjöborre. Dock så möblerar de gärna om i akvariet också.. / David Citera
Hammer71 Postat 1 mars 2015 Postat 1 mars 2015 Har manuell tagit bort de mesta av mina alger samt minskat belysningen och märkt markant minskad tillväxt, så jag känner mej lite nöjd😃👍 Citera
Pontus Enbom Postat 30 mars 2015 Postat 30 mars 2015 Hade varit kul och höra hur det det har gått för er som provade att halvera ljustiden. ☺ Citera
Axxe Postat 30 mars 2015 Författare Postat 30 mars 2015 Min minskade ljustid hann aldrig få någon verkan, karet var en tillfällig kuvös gjord för att hålla igång ca 3 veckor innan nua karet var på plats, höll igång det i 3 månader pga ändrade förutsättningar. Krashen var oundviklig och sålde av allt levande innan och stängde ner karet. Väntans tider att få starta igång med rätt grejer på rätt plats. Citera
Johan Postat 30 mars 2015 Postat 30 mars 2015 Min minskade ljustid hann aldrig få någon verkan, karet var en tillfällig kuvös gjord för att hålla igång ca 3 veckor innan nua karet var på plats, höll igång det i 3 månader pga ändrade förutsättningar. Krashen var oundviklig och sålde av allt levande innan och stängde ner karet. Väntans tider att få starta igång med rätt grejer på rätt plats.Hoppas du startar upp snart, saknar diskussionerna/tankarna vi hade om den gemensamma hobbyn! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.