Gå till innehåll

Oätlig alg?


Axxe

Rekommenderade inlägg

Hur har det gått för er som har halverat tiden på ljuset? Blivit någon skillnad? Jag har ställt ner både styrkan på min led från 40% till 20% samt tagit bort T5:orna och minskat tiden till hälften. så det borde visa sej om någon vecka om det blivit bättre.

Mvh

Rasmus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, oftast äter snäckor, kirurger och andra algätande djur inte algerna när de är långa trådar. Tar man däremot bort så mycket alger man kan för hand så kan det ändras helt och djuren betar bort det sista.

Annars är Tripneustes gratilla en grym algätare, Samlarsjöborre. Dock så möblerar de gärna om i akvariet också..

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Min minskade ljustid hann aldrig få någon verkan, karet var en tillfällig kuvös gjord för att hålla igång ca 3 veckor innan nua karet var på plats, höll igång det i 3 månader pga ändrade förutsättningar. Krashen var oundviklig och sålde av allt levande innan och stängde ner karet. Väntans tider att få starta igång med rätt grejer på rätt plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min minskade ljustid hann aldrig få någon verkan, karet var en tillfällig kuvös gjord för att hålla igång ca 3 veckor innan nua karet var på plats, höll igång det i 3 månader pga ändrade förutsättningar. Krashen var oundviklig och sålde av allt levande innan och stängde ner karet. Väntans tider att få starta igång med rätt grejer på rätt plats.

Hoppas du startar upp snart, saknar diskussionerna/tankarna vi hade om den gemensamma hobbyn!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...