Gå till innehåll

Ormstjärnor


sunspots

Rekommenderade inlägg

Har nu sedan en tid tillbaka insett att det jag inledningsvis utgick ifrån var "vanlig borstmask" var något helt annat... Jag har en hel del ormstjärnor i karet. De har följt med stenen, jag har inte aktivt köpt någon. De är randiga, inte gröna. Men de börjar bli stora och jag började försöka läsa på lite om dom. Har sett i andra forumtrådar på gamla SG att någon blir varnad för att de kan käka upp dennes mandarin? Så vill jag ju inte ha det! Genom litteratur har jag fått för mig att det enbart är de gröna ormstjärnorna man ska akta sig för. Men dessa randiga - är det ok att ha kvar dom i karet eller kommer de jaga och äta min madarin eller mina räkor....? Vad är era erfarenheter? Och hur stora kan dom bli egentligen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maria. Jag har både randiga, vita och en variant av ormstjöstjärnor med mer "taggiga" ben. Haft mina putsarräkor lika länge (3 år) som jag haft ormstjärnorna. Räknar mina stjärnor som nyttodjur. Ser dem ibland förflytta sig öppet på glaset eller sanden och tycker att de växt till sig. Vet dock inte hur stora de blir tyvärr. Min nya mandarin simmar lugnt bland stenarna och verkar ej bli störd av stjärnorna. Visst har de blivit många men jag ser inget hinder att hålla dem :)

mvh ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...