Gå till innehåll

Red sea reefer 250.


akejan

Rekommenderade inlägg

Hej!

Är ju inte längre en nybörjare men har aldrig haft ett akvarium med sump.

Överväger att införskaffa en Reefer 250. Karet ser ut att ha en enorm finish och enligt utländska köpare verkar de vara nöjda. Karet verkar vara knäpptyst, dock anser vissa att sumpen och vattenreservoarens volym är för liten.

Själv anser jag att storleken på karet är precis lagom men priset lite högt.

Ni som kan, är sumplösningen dålig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sumpens storlek är väl inte hela världen så länge du rymmer din skummare och returpump.

Men jag kan hålla med om att vattenreservoarens volym är väldigt liten... Lär inte räcka länge under vinterhalvåret när det är lite torrare luft inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De hävdar att vattnet ska räcka i tre dygn. Blir man inte nöjd får man väl byta ut den till en plastdunk och en Tunze osmolator. Men denna påfyllare låter ju ingenting då den saknar pump.

Hävdar och hävdar... :)

Det är ju extremt individuellt beroende på saker som ytrörelse, vattentemperaturen, luftfuktighet m.m m.m

Kanske räcker 1.5 dag för en och 5 dagar för en annan.

Jag säger bara vad jag personligen tycker, det är väldigt väldigt små behållare original.

Jag skulle tro att de flesta hamnar med en dunk och osmolator i slutändan. Men rymmer du en 10l dunk i skåpet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...