Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag ska starta ett Aqua Medic Cubicus Reeftank 140l och funderar på vilken sand som är bäst, kan man köpa död sand och använda kultur istället för levande sand? Kan de finnas nåt liv i sanden på samma sätt som i LS eller är det mest bakterier? Sen undrar jag om man bör/måste använda epoxi för att bygga revet eller går det bra att stapla stenen? Jag har kul LED- belysning som går att styra med sunrisecontrol för att simulera gryning, molnrörelser, skymning och månljus, lite leksak. Sen undrar jag hur vanligt det är med ozon, jag ska ha det men tänker att det är precis som med UVC att det är bäst vänta till LS kommit igång? Ska beställa LS från Triton, kanske 12kg? Håller på att göra osmosvatten så det börjar redan pirra lite att komma igång;)

Lyckas inte vrida bilden rätt, sorry.

post-8941-14468935774089_thumb.jpg

Postat

Om du ska ha LS så spelar det ju inte någon roll om du använder död eller levande sand men med död så får du ju mer för pengarna om det säljs per kilo. Är det där original belysningen som har så många funktioner? ☺

Postat

Tack för svar. Jo det är originalbelysning men för att få dom här extrafunktionerna köper man till sunrisecontrol, en liten dator. Finns flera fasta program och även USB för att tanka hem fler från nätet.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...