patrikk Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 min bangaii fick idag 20-30 små söta ungar och min egna artemia har inte kläckts och osäker på om den kommer att kläckas. Så nu hoppas jag på att någon i min närhet har det.Så bor ni i bara eller i malmö/arlöv och har nykläckt artemia som jag hade kunnat få/köpa av er så posta här.här är en bild på dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasW Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Jag ger mina fryst småmat, tror det kan vara artemia faktiskt. Fungerar bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrikk Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Jag ger mina fryst småmat, tror det kan vara artemia faktiskt. Fungerar bra!gav du dina yngel det från första dagen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasW Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Yep, är nog inne på 4:e kullen nu. De äter den frysta maten med god aptit från dag ett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrikk Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Vilken frysmat ger du dem var det Artemia eller något annat?Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasW Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Har tyvärr slängt själva förpackningen och har alla kuber i en matlåda.Men maten är väldigt liten och fin, går knappt att skölja i en te-sil.Så det måste väl vara artemia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manks Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 frysta rotifers kanske.pröva även frysta lobster egg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikola Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Cyclops Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagbard Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 bosmider? http://www.firstfish.de/cms/front_content.php?idcat=57&idart=142... finns i de flesta butiker.pytte frystfoder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts