Gå till innehåll

Lära gamla hundar sitta... (en glad berättelse om min mirakelfisk)


Klas

Rekommenderade inlägg

Plötsligt en dag så kommer min mirakelfisk plötsligt fram när jag handmatar mina andra fiskar. Nästa dag gör den ett utfall och några dagar senare äter den glupskt från mina fingrar!

Jaha... vad är det med det då..?

Jo, den har sedan jag köpte in den hållit sig i skymundan som mirakelfiskar brukar göra. Mycket sällan har jag sett den äta alls och den har varit först att fly när jag stoppat fingrarna i karet. Det lite speciella är att denna plötsliga människoacceptans kom just nu (maj 2015). Fisken köptes som liten i maj 2003 och tog alltså 12 år i mina ägor på sig att acceptera handmatning. Det tycker jag faktiskt är lite coolt... :)

mvh Klas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Dykaren: Jag har testat att gå från långhårig backslick, till helrakat blank och nu åter med lite rufs, om möjligt lite gråare... Måste vara något annat... Han har kanske blivit dement...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dykaren: Jag har testat att gå från långhårig backslick, till helrakat blank och nu åter med lite rufs, om möjligt lite gråare... Måste vara något annat... Han har kanske blivit dement...

Nya glasögon? De grå tinningarnas charm kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...