Puffersch Postat 13 maj 2015 Postat 13 maj 2015 Har haft sötvattenakvarium i många år och för tillfället har jag ett 450 som kommer att bytas ut till saltvatten om min chromis blir ett lyckat projekt. Köpte ett aqua medic chromis utan teknik och då det är mitt första saltvattensakvarium vill jag gärna höra lite tankar och åsikter om tekniken. Skummare: Tunze 9004Pumpar: Jebao rw-4 (2 st) Ca 15 kg LS för tillfället. Ska dryga ut med ett par kg till. Ca 5 kg levande sand.Nu till en fråga, har funderat på belysning men inte hittat nåt som fastnat ännu. Det närmaste är en Maxspect R420r som jag kikat på men undrar över alternativ? Citera
xlnz Postat 13 maj 2015 Postat 13 maj 2015 Hallå! Har karet klarnat ännu? ☺Kanske denna kan vara något? http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=201258915365&globalID=EBAY-IT&alt=web Citera
ChristianA Postat 15 maj 2015 Postat 15 maj 2015 Kul! Jag har också ett chromis! Kör med en Kessil A360WE med deras spectral controller som jag är väldigt nöjd med. Passar perfekt över kuber och ger väldigt fint ljus! Citera
Puffersch Postat 23 maj 2015 Författare Postat 23 maj 2015 Jo, jag är nöjd jag med. Sitter som en unge på julafton och väntar på att det ska köra in ordentligt nu.Var köpte du lampan? Citera
ChristianA Postat 23 maj 2015 Postat 23 maj 2015 Det tär på tålamodet att sitta och vänta! Dock är det ju helt klart värt det att ta det långsamt och inte köpa fisk och koraller för tidigt, kan bli dyrt och tråkigt annars. Köpte lampan och controllern begagnat här på guiden. En maxspect razor som du nämnde skulle också fungera fint! Sen finns det ju en del billiga kina-leds på ebay som många verkar nöjda med men jag vet inte vilka av dom som är nått att ha. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.