Gå till innehåll

Projekt Aqua Medic Chromis


Puffersch

Rekommenderade inlägg

Har haft sötvattenakvarium i många år och för tillfället har jag ett 450 som kommer att bytas ut till saltvatten om min chromis blir ett lyckat projekt.

Köpte ett aqua medic chromis utan teknik och då det är mitt första saltvattensakvarium vill jag gärna höra lite tankar och åsikter om tekniken.

Skummare: Tunze 9004

Pumpar: Jebao rw-4 (2 st)

Ca 15 kg LS för tillfället. Ska dryga ut med ett par kg till. Ca 5 kg levande sand.

Nu till en fråga, har funderat på belysning men inte hittat nåt som fastnat ännu. Det närmaste är en Maxspect R420r som jag kikat på men undrar över alternativ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det tär på tålamodet att sitta och vänta! Dock är det ju helt klart värt det att ta det långsamt och inte köpa fisk och koraller för tidigt, kan bli dyrt och tråkigt annars.

Köpte lampan och controllern begagnat här på guiden. En maxspect razor som du nämnde skulle också fungera fint! Sen finns det ju en del billiga kina-leds på ebay som många verkar nöjda med men jag vet inte vilka av dom som är nått att ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...