Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Tänkte skaffa sump jag undrar hur skall man få vattnet att cirkulera mellan karet och sumpen?

Postat

Klicka på nedanstående länk den leder till en artikel som är indelad i tre avsnitt, länken leder till del ett.

Allt du behöver veta angående sumpar finns med här.

Klicka här

• 4 år senare...
Postat

Jag är också novis på området, börjar dock att fatta en del, men fortfarande en grej jag undrar över.

Lyder som följer: Vad är det som reglerar vatten mängden i sumpen? Är det hur mycket vatten man fyller den med eller är det någon annan orsakande facktor?

mvh Christian

Postat

det är hur mycket vatten du fyller i ditt system. stänger du av returpumpen så ser du så allt vatten ryms i sumpen så det inte blir en obehaglig överaskning vid strömavbrott. överriningskammaren och ev durso bestämmer hur mycket vatten som rinner ner vid avslagen pump

• 1 år senare...
Postat

finns det ingen bra länk som förklrar på svenska? min engelska är inte den bästa.

• 5 månader senare...
Postat

igentligen så är det bara ett till akvarium som man kör alla teknik prylar i. värmare, skummare, filter?

hänger inte riktigt med på när man ska ha olika nivåer osv..

• 1 år senare...
Postat

Skulle vilja ha en bra beskrivning på en sump som är uppdelad i olika fack, eller kör man i skummare och retur pump mm ihop?

Postat

Facken är ju frivilliga. Finns 1000 olika varianter och idéer på vad som är bäst. Frågar du 1000 akvarister får du 1000 svar.

Det duger gott med bara ett kar och ha allt i. Men de flesta väljer att ha en bubbelfälla innan returpumpen. 3 glas som sitter nära varandra och vattnet rinner över-under-över. Bara söka på forumet så hittar du nog många bilder på bubbelfällor.

Postat

Ok, tror jag förstår vad bubbelfälla gör, får det inte pumpas i några bubblor tillbaka i karet alltså, vad kan då ske? Bakterier?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.