Saltis Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Tänkte skaffa sump jag undrar hur skall man få vattnet att cirkulera mellan karet och sumpen? Citera
DSB Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Klicka på nedanstående länk den leder till en artikel som är indelad i tre avsnitt, länken leder till del ett.Allt du behöver veta angående sumpar finns med här.Klicka här Citera
Salta katten Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Jag är också novis på området, börjar dock att fatta en del, men fortfarande en grej jag undrar över.Lyder som följer: Vad är det som reglerar vatten mängden i sumpen? Är det hur mycket vatten man fyller den med eller är det någon annan orsakande facktor?mvh Christian Citera
Ragman Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 det är hur mycket vatten du fyller i ditt system. stänger du av returpumpen så ser du så allt vatten ryms i sumpen så det inte blir en obehaglig överaskning vid strömavbrott. överriningskammaren och ev durso bestämmer hur mycket vatten som rinner ner vid avslagen pump Citera
LiLLeN Postat 1 april 2011 Postat 1 april 2011 finns det ingen bra länk som förklrar på svenska? min engelska är inte den bästa. Citera
Laggeman Postat 1 april 2011 Postat 1 april 2011 Du kan alltid testa Google Translate...http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.reefkeeping.com%2Fissues%2F2003-01%2Fgt%2Findex.php Citera
kvalle Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 igentligen så är det bara ett till akvarium som man kör alla teknik prylar i. värmare, skummare, filter?hänger inte riktigt med på när man ska ha olika nivåer osv.. Citera
Jpson67 Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Skulle vilja ha en bra beskrivning på en sump som är uppdelad i olika fack, eller kör man i skummare och retur pump mm ihop? Citera
AffeAlien Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Facken är ju frivilliga. Finns 1000 olika varianter och idéer på vad som är bäst. Frågar du 1000 akvarister får du 1000 svar.Det duger gott med bara ett kar och ha allt i. Men de flesta väljer att ha en bubbelfälla innan returpumpen. 3 glas som sitter nära varandra och vattnet rinner över-under-över. Bara söka på forumet så hittar du nog många bilder på bubbelfällor. Citera
Jpson67 Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Ok, tror jag förstår vad bubbelfälla gör, får det inte pumpas i några bubblor tillbaka i karet alltså, vad kan då ske? Bakterier? Citera
Blåbert Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Du ser en massa bubblor bara, inte så snyggt... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.