hippo Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 räcker den till ett 200L kar?kan man använda en maxi-jet 1000 som pump till den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 Ja det gör det.Japp kör själv med en maxijet 1000 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 24 november 2005 Författare Dela Postat 24 november 2005 ok vad bra ..har du några mått på den ?? brädd o höjd? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 52cm lång och 15cm bred inklusive den krök som sitter för inlopp/utlopps vattnetUtankrökar och bara till gängorna är den 11cm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest NoName Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 Funkar klockrent! Är helnöjd med min ialf! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 24 november 2005 Författare Dela Postat 24 november 2005 kan man ha den stående ivattnet eller delvis ivattnet?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 Hej,Jag har min i vattnet med skruvlocket ovan vattenytan./ Hälsningar Pär Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 16 december 2005 Författare Dela Postat 16 december 2005 ok då e det bara inhandla en då..tackar för era svarJa det gör det.Japp kör själv med en maxijet 1000är den den övre som är inlopppet? hur har du löst kopplingen mellan maxijeten och uv-cn?det är ju mindre storlek på utloppet på maxin.måste man ha någonting på utloppet på uv_cn eller kan det bara gå rakt ut i vattnet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Japp det är övre som är inloppet.Köpte till en slang denna passar både på uvc och pumpen. Var lite liten på uvc röret så då värmde jag slangen i kokande vatten så gick den lätt att trä påNej inget på utloppet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 kan man köra den liggande?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 7 januari 2006 Författare Dela Postat 7 januari 2006 jag har installerat uv-cn nu , kör med en maxijet 1000 men tycker att blir lite dåligt tryck på utloppsvattnet.det är inga 1000L/h snarare 500 som kommer ur slangen.det är ca en meter med slang sammanlagt före och efter uv-c.spelar det någon roll eller är det rent av bra??WRANG hur funkar det hos dig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Japp det är övre som är inloppet.Köpte till en slang denna passar både på uvc och pumpen. Var lite liten på uvc röret så då värmde jag slangen i kokande vatten så gick den lätt att trä påNej inget på utloppetKan nog inte hålla med om att den övre är inloppet. Om man har den lodrät monterad bör man, för att undvika luftfickor trycka in vattnet nedifrån och låta det rinna ut där uppe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Jag kör också in vattnet nedtill, för att unvika luftfickor upptill.Kan nog inte hålla med om att den övre är inloppet. Om man har den lodrät monterad bör man, för att undvika luftfickor trycka in vattnet nedifrån och låta det rinna ut där uppe. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 jag har installerat uv-cn nu , kör med en maxijet 1000 men tycker att blir lite dåligt tryck på utloppsvattnet.det är inga 1000L/h snarare 500 som kommer ur slangen.det är ca en meter med slang sammanlagt före och efter uv-c.spelar det någon roll eller är det rent av bra??WRANG hur funkar det hos dig?det är nog bra,tror inte det är bra att ha för mycket blås,finns det inte rekomendationer i bruksanvisningen,antal liter i timmen är viktigt om uv n ska funka optimalt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 7 januari 2006 Författare Dela Postat 7 januari 2006 det är nog bra,tror inte det är bra att ha för mycket blås,finns det inte rekomendationer i bruksanvisningen,antal liter i timmen är viktigt om uv n ska funka optimaltnej dat fanns inga anvisningar med i förphmm...ingen som vet om det är dåligt på något vis med låg cirkulation genom uv-c Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Vid för låg genomströmning kan den bränna för många av dom bra bakterierna med. Prova o korta slangarna eller montera det på annat vis 500l/h låter lite lite. Jag har precis installerat min 20W deltec och till den har jag en AS NewJet 2300, som måste trycka vattnet ca 60 cm innan den kommer till uv-c'n. Mitt flöde ligger på ca 1200l/h. Jag trycker in vattnet vid sladdens ände. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Kan nog inte hålla med om att den övre är inloppet. Om man har den lodrät monterad bör man, för att undvika luftfickor trycka in vattnet nedifrån och låta det rinna ut där uppe.Japp, utloppet upptill. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 10 januari 2006 Författare Dela Postat 10 januari 2006 Vid för låg genomströmning kan den bränna för många av dom bra bakterierna med. Prova o korta slangarna eller montera det på annat vis 500l/h låter lite lite. Jag har precis installerat min 20W deltec och till den har jag en AS NewJet 2300, som måste trycka vattnet ca 60 cm innan den kommer till uv-c'n. Mitt flöde ligger på ca 1200l/h. Jag trycker in vattnet vid sladdens ände.menar du att bra bakterier normalt inte dör i uv_cn?eller e dom mer härdade än eleka bakterier?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 ....Ja du hippoSkulle öka till 1000l/h om du upplever att det är dåligt flöde. pumpen din kanske ej orkar trycka upp vattnet. Vattnet in i modulen skall vara i överkant Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 risken med lågt flöde är väl snarast att vattnet värms upp onödigt mycket, att högre flöde skulle spara "snälla" bakterier har jag aldrig hört, det är väl dessutom inte särskillt mycket bakterier som svävar omkring i vattnet de är väl bundna till sten, bottensand, filtermaterial o dyl? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.