Gå till innehåll

Harlequinräka


Bullmaster

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har erfarenhet av Harlequinräkor, jag har funderat på att köpa en men har lite frågor. hur många sjöstjärnor äter dom på en vecka och hur stora bör sjöstjärnorna vara eller spelar storleken ingen roll, har små vita i karet dom största ca 1-1,5 cm räcker det med dessa karets storlek 540 l .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två i mitt 450 liters. Hur många dom äter i veckan har jag ingen aning om. Men dom äter alla storlekar eftersom deras favorit är en stjärna i storleken 10 cm i diameter så klarar dom det mesta skulle jag säga. Den kommer att äta upp stjärnorna och du kommer säkert att behöva ge extra. Tydligen ska man kunna fånga egna i havet och frysa in och ge en bit i taget. Inget jag har erfarenhet av ännu men kommer nog. Flyttar stjärnor från mina andra kar än så länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det tog kanske 5 månader för mitt kar att bli "rensat" på stjärnor. nu ser jag små igen efter att ha varit av med den i kanske 1 månad.

jag upplevde att de började bli mer och mer aktiva när det började att ta slut på mat. de är inge svåra att fånga eller svåra att sälja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...