Postat 26 november 200519 år mitt KH går ner snabbt efter jag har tillsatt kh+vad är det som gör att KH sjunker???mvh Andreas
Postat 27 november 200519 år det finns flera orsaker, men det vanligaste är att det är för lite calcium/magnesium i vattnet, men sen beror det ju lite på var du hamnar i Kh om du inte buffrar!?Om Kh stannar över 7 och är stabilt, och andra parametrar är ok, så finns det ju ingen anledning att försöka pressa upp det till 9 eller mer.
Postat 27 november 200519 år De syror som skapas när bakterier bryter ned avfallet i ditt akvarium neutraliseras och det i sin tur tär på buffertreserven som man mäter med KH. Kanske har du ett hårt belastat akvarium med mycket fisk?
Postat 1 december 200519 år Författare tja jag har 6 fiskar i mitt 190 liters?? det är väl inte överbelastat...
Postat 1 december 200519 år Nä, det låter inte som mycket fisk. Beroende poå vad du har i övrigt så håller jag med Greger ovan att stannar den över 7 stabilt så kan det vara OK. Jag ligger själv på 10-12 men då har jag en kalkreaktor som underhåller KH.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.