Gå till innehåll

Led till 150*60*50 kar.


dainese

Rekommenderade inlägg

Hej.

Håller på att köper in saker till mitt nya kar, måtten är 150*60*50.

Det enda jag har kvar att köpa nu är belysningen, jag tänkte ha led belysning, men det finns ju en hel djungel i olika storlekar.

Nån som har bra tips till detta kar vad jag ska köpa?

Jag vill ha bra ljus över allt i karet, även längst ut på kortsidorna.

Tips gärna med länkar vart jag kan köpa.

Tack på förhand.

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du köpa led för 3000-6000:- får du nog hitta något begagnat om du vill ha av ett etablerat märke.Du lär ju för övrigt behöva flera st till din storlek av kar.

Annars får du nog söka efter något Kinamärke men där har jag ingen kunskap till att rekommendera något, vill heller ej rekommendera Kina.

T5 är ju annars ett mycket bra alternativ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Många kör razor, lite över budget men en vanlig ramp som verkar funka bra (har ingen egen erfarenhet av den)

http://www.drakfisken.se/produkter/1792-maxspect-razor.html#/643-kelvin-15_000_kelvin_120_linser/647-modell-320_w

När jag hade ett 150 långt kar körde jag en pacific sun 3x145w R2 som jag var väldigt nöjd med (förutom inställningsprogrammet som är buggigt och klumpigt).

Sen kan det vara en ide att vänta några månader, brukar alltid komma lite kampanjer när räkenskapsåret närmar sig sitt slut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Marsaqua på EBAY funkar om du inte har avancerade krav på belysningen ;)

betalde drygt 1700 spänn för 2 st... för ett 150cm kar behöver du minst 3, kanske tom 4 för full täckning.

i mitt 240l har jag inga problem att få acroporor å andra ljuskrävande koraller att trivas och växa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...