Gå till innehåll

Kh


kocknick

Rekommenderade inlägg

Jupp 5,4 är för lågt, köp bikarbonat med en gång alternativt byt mycke vatten.

Så du menar att vattenbyten kan höja? Bor i norrland och vårat vatten är ju väldigt mjukt.. bikarbonat är inte densamma som carbonater va? ;)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När ja säger byt vatten så menar ja saltvatten:):) alltså vatten berett med syntetiskt salt avsett för akvariebruk. Normal har ett sådant salt ett lite högre kH (mängd bikarbonat)

När ja säger Bikarbonat så menar ja Natriumvätekarbonat,, gär att köpa hos vilken handlare som helst, även bagerier har om man ber snällt:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När ja säger byt vatten så menar ja saltvatten:):) alltså vatten berett med syntetiskt salt avsett för akvariebruk. Normal har ett sådant salt ett lite högre kH (mängd bikarbonat)

När ja säger Bikarbonat så menar ja Natriumvätekarbonat,, gär att köpa hos vilken handlare som helst, även bagerier har om man ber snällt:)

Haha jo det med vattenbyten förstod jag ;) kör med tropic marin pro reef.. hade för högt saltvärde då jag räknat fel tidigare, så har tagit ut saltv. o tillsatt vanligt tills jag fick rätt 1.025 ca. Så om saliniteten är rätt så borde väl inte vattenbyten lösa mitt problem, eller? Okej så köpa dyra carbonater hos min akvarienisse är onödigt? Utan lika att köpa bikarbonat på Coop? Låter märkligt men man har ju blivit lurad förr! :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...